twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :) UNICEF

o povestioara din folclorul Venetian...


Un taran care tocmai umbla pentru a gasi cineva demn care sa-i boteze fiul, il intalneste mai intai pe Dumnezeu si ii spune:

- as dori sa-mi botez copilul, dar vreau ca nasul sa fie un om drept! tu cum esti? esti drept?

Dumnezeu, stiind ca mai mult este milostiv decat drept, ii raspunde:

- sa fiu drept, nu tocmai

Continuandu-si taranul nostru calatoria, intalneste pe Maica Domnului, pe care o intreaba, daca este o femeie buna, deci si demna de a-i boteza copilul. Aceasta deasemenea a admis ca nu poate pretinde ca este buna

In cele din urma, intalneste o doamna cu imbracaminte neagra si foarte serioasa. Taranul ii exprima si acesteia dorinta lui, iar doamna ii raspunde:

- da, consider ca sunt dreapta!

Parintii implinesc actul botezului cu multa veselie si impacare sufleteasca. Dupa ce ultimul musafir pleaca, nasa invita pe taran in palatul sau si ii arata un numar infinit de lumanari aflate intr.una din camarele palatului. Taranul, mirat, intreaba ce este cu aceste lumanari. Doamna ii raspunde:

- aceste flacari reprezinta sufletele tuturor oamenilor. Priveste, flacara aceea plapanada care sta sa se stinga, este flacara sufletului tau. Dincolo, insa este o flacara care arde foarte puternic, aceea este flacara fiului tau.

Auzind si vazand toate acestea, taranul se inspaimanta groaznic si replica:

- Nasa, te rog mult, ia un pic din uleiul din opaitul lumanarii fiului meu, si pune in opaitul lumanarii mele

Nasa insa ii raspunse:

- Nu, ti-am spus de la inceput, caci eu sunt un om drept. Eu sunt Moartea!


Doar moartea este dreapta cu omul :)

0 comentarii: