twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :) UNICEF

voluntariat...liniste... (1)

mi-a trecut ideea de voluntariat in Africa sau India. Nu mi-a trecut ideea de voluntariat, asta nu! dar gata cu Africa sau India (bine, oricum India din start nu voiam, pt ca in subconstientul meu era implementata India ca origine a "coloratilor").

Mi,am exprimat de multe ori dorinta, dar nu am facut aproape nimic, in afara sa caut o organizatie, in rest nu am actionat. Poate a fost numai vorbaria de mine, desi din interoriul meu venea o dorinta. Insa, de mult timp imi tot puneam intrebarea: mai, dar totusi, oamenii astia, africanii, care totussi reprezinta cea mai straveche natie de pe Pamant, care are niste terenuri arabile de un nivelt deosebit de inalt, care permanent, de cel putin 50 de ani primeste ajutoare din toate partile (America, Canada, Germania, Elveti, Franta, Anglia, etc.) cum de totusi, intr-un numar inseamnat de ani ramane cu un nivel de trai si o speranta de viata atat de scazuta? Cum de Africa de Sud, acelasi continent, a putut sa evolueze (ca nu pot sa cred ca s-a datorat doar unor cinditii climatice mai bune). Mi,am tot spus: pana nu-mi raspund la aceasta intrebare nu ma deplasez niciunde.


Si...

cititnd, din cartile de socilogie de prin biblioteca, sau din site-urile de pe net mi,am creonat o parere, care din pacate este exact ceea ce nu m-as fi gandit niciodata:

1. elvetia angajeaza africani cu 100-200/luna sa lucreze pamanturile, ca mai apoi, tot ce se produce sa ajunga spre vanzare in Europa!
2. anglia (nu mai stiu ce organizatie) face exact aceeasi chestie pe terenuri pe care cultiva sfecla de zahar.
Ca sa nu mai vorbesc de ce afaceri monstruoase face UE cu nisipurile din Africa, si multe altele.

Ce m-a uimit cel mai mult este ca presedintii tarilor respective (din Africa) spun ca nu pot refuza astfel de "oferte", ca e vorba de bani, si bani multi, adica elvetianul vine si baga zeci si sute de mii de euro, iar dupa ce iese la vanzare cu produsele, ii rezulta de 10-20 ori mai mult decat suma investita! Pai cum sa-ti lasi omul tau sa munceasca pentru 100-200 de euro??

Deci, concluzia mea: efectiv, se complac in aceasta situatie, le place sa fie in postura de victime, is fericiti cu stampila "vai de aia din Africa, hai sa,i ajutam". De zeci si zeci de ani isi accepta o astfel de conditie cu propria lor constiinta! Acum, de abia acum, inteleg de ce se cer sume atat de mari ca sa faci voluntariat in Africa - ca sa mai dai si tu un ban pt saracu' de acolo.

Si ca sa vedeti unde a putut sa ajunga ipocrizia pe Pamantul asta, americanu', europeanu', dupa ce face smecherii ca cele de mai sus, apoi se da cu pumnii in piept ca el vine cu bani in Africa, si ii ajuta pe sarmanii aia - si mai prezinta si sumele investite!!! Dar cred ca nici macar suma de bani care este anuntata nu ajunge intreaga la sarmanii de acolo, sigur o parte se reintoarce la ei!

Da! acum inteleg sistemul cu voluntariatul: Voluntaru'-fraieru' zice ca face o fapta buna: da bani, si apoi ajuta cu fel de fel de actiuni in Africa! Banii care ii da fraieru', is de fapt banii cu care traieste el, o perioada acolo, si apoi organizatiile isi dau cu pumnii in piept ca ei au investit nu numai cu ajutoare materiale, ci si cu oameni, ca le plateste restul de cazare!! Acum inteleg eu de ce nu se duc barosanii cu banii sa inveasteasca in oamenii de acolo, sa.i invete cum sa,si puna caramida peste caramida ca sa,si faca casa, cum sa-si faca pamantul, cum sa se organizeze pentru infiintarea unei scoli. Inveti pe 2,3 cum sa citeasca si sa scrie si aia mai apoi sa invete altii. Nu frate, aici toate finantarile se duc frate, pe ce? unde e evolutia? nimic, nimic, nimic.

...poate ca atunci cand o sa vad vreo evolutie si vreo vointa din partea africanilor, poate o sa,mi revina dorinta de a mai ajunge acolo...

...insa va spun foarte sincer, de fapt, elanul mi l-au taiat de tot, doua fricance de aici, carora le-am expus nitel dorinta si care mi-au spus, fara ca sa-mi termin ideea: "nu te duce, nu are rost". Si am venit cu intrebarea fireasca: "de ce?", iar raspunsul de la cealalta tipa: "situatia este intr-adevar critica acolo, dar nu merita niciun efort. Nu mai intreba de ce!". Desigur ca am ramas ingandurata....

0 comentarii: