twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :) UNICEF

Si cu asta ce am facut?

Un cuplet recitat de Constantin Tanase, cuplet dedicat crizei din anii '30, valabil, insa, si in zilele de azi.

Si cu asta ce-am facut?


Ne-am trezit din hibernare
Si-am strigat cat am putut:
Sus Cutare! Jos Cutare!?
Si cu asta ce-am facut?

Am dorit, cu mic, cu mare,
Si-am luptat, cum am stiut,
S-avem noua guvernare?
Si cu asta ce-am facut?


Ca mai bine sa ne fie,
Ne-a crescut salariul brut,
Dar traim in saracie?
Si cu asta ce-am facut?

Ia coruptia amploare,
Cum nicicand nu s-a vazut,
Scoatem totul la vanzare?
Si cu asta ce-am facut?

Pentru-a castiga o paine,
Multi o iau de la-nceput,
Ratacesc prin tari straine?
Si cu asta ce-am facut?


Traversam ani grei cu crize,
Leul iar a decazut,
Cresc intruna taxe-accize?
Si cu asta ce-am facut?

Totul este ca-nainte,
De belele n-am trecut,
Se trag sforile, se minte,
Si cu asta ce-am facut?

Se urzesc pe-ascuns vendete,
Cum nicicand nu s-a vazut,
Tara-i plina de vedete,
Si cu asta ce-am facut?

Pleaca-ai nostri, vin ai nostri!
E sloganul cunoscut;
Iarasi am votat ca prostii,
Si cu asta ce-am facut?

Dupa mai multe astfel de reprezentatii, facute si in perioada inceperii comunismului in Romania, a fost interzis. Cu doua zile inainte de a muri (ucis sau blocaj renal, nu se stie exact), a urcat pe scena, pentru cateva minute, rostind doar aceste cuvinte:

"El tic, eu tac, el tic, eu tac". - absolut genial.

Tot din repertoriul sau mai fac parte si aceste "versuri", pe care tata adesea, printre multe altele, mi le recita de foarte multe ori:

Rau era cu "der, die, das"
Da-i mai rau cu "davai ceas"
De la Nistru pan' la Don
Davai ceas, davai palton
Davai ceas, davai mosie
Haraso tovarasie

0 comentarii: