twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :) UNICEF

Dar sa purcedem odata in literatura...incepem astfel sa vorbim despre cartea: "Degete mici" scrisa de Filip Florian


Considerat in 2006 cel mai bun debutant, Filip Florian a ajuns sa fie denumit astazi de critici, cel mai bun prozator al generatiei sale. Cartea care l-a lansat , “Degete mici”, va fi tradusa in 9 limbi.

FF - “Dca nu tin enorm la o idee nu vad sensul de a o pune pe hartie, la fel si daca nu sunt bine si cu un fel de indragostire pentru subiect, pentru atmosfera cartii, pentru personaje. Eu iubesc enorm personajele si fara lucrurile astea eu n-as scrie. ”

Pentru Filip Florian scrisul presupune nesomn, litrii de cafea baut zilnik si solitudine. Nu e o meserie sau un mestesug ci o experienta care-l consuma la maximum.

FF – “Am un respect foarte mare pentru textul acela si totdeauna preocuparea mea cea mai mare a fost sa,mi placa mie enorm ce scriu ”

Multipremiatul roman de debut al lui Filip Florian, “Deget mici”, spune povestea unui tanar arheolog care investigheaza cazul unor schelete descoperite intr-o groapa comuna. Este doar pretextul care aduce laolata oameni din lumi diferite fiekare cu propria experienta de viata, iar in ultima carte, “Zilele regelui”, Filip Florian sare intr,un registru complet diferit, si anume, in lumea pitoreasca a Romaniei din timpul lui Carol I.

FF - “Bucuria scrisului sta tokmai intr-un fel de intrare permanenta pe teritorii noi, pe voci noi, incerc cu fiecare karte sa fac altceva. Cat imi reuseste sau nu, nu-mi dau seama.”

Acum 10 ani, Filip Florian a renuntat la jurnalism ca sa se dedice scrisului. A castigat pariul cu literatura, insa nu poate spune ka succesul i-a adus linistea traiului zilnik. Totusi de cativa ani reuseste sa triasca numai din skris, din onorarii, copyright-uri si lecturi publice, e drept mai mult prin strainatate, “dar simplul fapt de a fi complet liber, datoreaza atat de mult, inkat merita.” Filip Florian

0 comentarii: