twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :) UNICEF

caminul de copii de la Cighid

Sigur, mi,as fi dorit sa nu postez niciodata, pe blogul meu astfel de cazuri, si sper sa n,o mai fac prea kurand. Dar apropiatii vor intelege, sper...

Din inatamplare, am dat astazi, de pe site-ul "http://www.spiegel.de/sptv/magazin/0,1518,228310,00.html" - site-ul unui renumit ziar din Germania: "Der Spiegel" de un reportaj.

Nu am sa comentez decat la sfarsitul "articolului", adika dupa ce voi incarca imaginile de pe youtube.

Nu am stiut niciodata ca in Romania au putut exista astfel de centre "salonul 5" - caminul Cighid (Oradea) - lagarul mortii - lagăr de exterminare a copiilor irecuperabili cu handicap. Intre anii 1987 - 1989 aici au murit 137 de copii. Din 1990 - 2000 au decedat doi copii.

Initial am vrut eu sa comentez cu cuvintele mele, pentru a nu incarca video.urile. Dar sunt konvinsa ka nu as fi reusit sa prezint "atrocitatile" comunismului, real, asa kum au fost...sperand ka akum nu mai exista asa ceva...


I. http://www.youtube.com/watch?v=I4c0C9unwIc&NR=1

Un reportaj in limba engleza - un prim film, care a fost facut in anul 1984, pentru a prezenta, ascuns, evenimentele de la Cighid...



II. http://www.youtube.com/watch?v=ILDf4r0f0gk&feature=related

Prima parte. Imaginile sunt realizate de reoprterii de la "Der Spiegel" - martie 1990



III. http://www.youtube.com/watch?v=A6jM6UCi1xE&feature=related

A 2-a parte.



IV. http://www.youtube.com/watch?v=7Bqrka3n5ds&feature=related

A 3-a parte si ultima.




Skriu akum, cateva randuri, ka sa nu va las impresionati de filmulete...ka sa las sa mai treca un pik timpul, sa va mai distrag atentia,,,

Eram pregatita sa scriu despre ceea ce s-a facut totusi bun in Romania, pe vremea lui Ceausescu. Akum insa nimik nu mai konteaza, nici Portile de Fier, nici centrala nucleara, nici barajele, NiMIC. Intotdeauna spuneam: "Asa este, Ceausescu a distrus capete, minti sralucite si o tara, dar nu trebuia ucis. Vorba lui Che Guevara, cand a fost prins si exact iniante sa fie ucis a strigat "Nu trageti, valorez mai mult viu decat mort!" si a fost impuscat. Mama spune mereu: "Moarte pentru moarte". Eu insa nu!! Lasa pe D.zeu sa judece si sa pedepseasca.". Dar dupa ce am vazut aceste filme imi dau seama, de abia akum, de ce oamenii l.au omorat pe Ceausescu, fara nicio remuscare, fara niciun regret, sau kum se mai spune, "fara sa clipeasca". Romanii stiau, stiau tot ce se intampla in spatele acelor "constructii impresionante" amintite mai sus si nu numai. Tot ceea ce a facut Ceausescu bun, a facut pentru imaginea sa si atat!! Imi dau seama akum, ca de fapt, aceste proiecte, le,a facut, fara sa gandeasca o klipa, ka sunt pentru beneficiul "poporului" roman, ci pentru a fi aratat pozitiv ku degetul de o lume intreaga. Era obsedat sa fie laudat, sa fie remarcat........sigur poate exagerez, desi, nu mai cred!!

Mai mult nu vreau sa comentez...sau nu pot...nu acum...

In alta ordine de idei, in iunie trebuie sa fie evacuata vila, pentru a fi retrocedata familiei contelui Tisza (face parte din nobilimea ungara), care doreste sa vanda "castelul". Ma rog, nu stiu kum vor reusi viitorii proprietari sa mai lokuiasca intr.un lok patat de umilinta, sange si moarte, iar curtea plina de morminte, fie ca demoleaza si reconstruieste sau sa obtii bani de pe un astfel de "castel", kand stii de trecutul si de prezentul sau.
In fine, treaba lui, nu ma bag............................nu ka as putea...:(

0 comentarii: